Obserwatorzy

niedziela, 26 kwietnia 2020

Wyzwanie hafciarskie #12 - Wielkanoc

Wyzwania hafciarskie odkryłam dopiero na początku roku i od razu mi się spodobały. Po pierwsze dlatego, że nie trzeba brać we wszystkich udział. Po drugie czas na zrobienie pracy to 2 miesiące. Po trzecie jest szansa na wygranie fajnej nagrody :)

Tematyka wyzwania na początku nie przypadła mi do gustu, gdyż nie lubię wyszywać ozdób związanych z Wielkanocą. Już byłam gotowa odpuścić udział w wyzwaniu, gdy na jednej z grup zobaczyłam śliczne styropianowe jajko z haftem. Było tak pięknie wykonane, że zaczęłam szukać wzorów, aby stworzyć coś równie pięknego.
Przeglądając internet znalazłam wzory na płaskie jaja, których motywem są wiosenne kwiaty. Postanowiłam zrobić płaską ozdobę w kształcie jaja w kolorach zieleni. Na szczęście w swoich zasobach miałam zieloną Aidę 16 ct firmy Zweigart, która idealnie pasowała do wiosennego wielkanocnego jaja. Do wyszycia postanowiłam użyć jednego z zielonych odcieni Ariadny, ale przeliczyłam się z ilością krzyżyków w hafcie. Myślałam, że pół motka wystarczy do całego haftu, ale ta ilość okazała się niewystarczająca. Postanowiłam więc użyć 4 odcieni zielonego, wszystkie z Ariadny i wszystkie odcienie miały numery po sobie. Niestety numeracja w Ariadnie nie do końca się sprawdziła, gdyż dwa odcienie są prawie takie same, podczas, gdy dwa najciemniejsze wyglądają jakby były każdy z innej beczki.

Do oprawy haftu użyłam tektury, do której przykleiłam klejem na gorąco kanwę z tyłu. Następnie przykleiłam grubą kartkę papieru, a na to filc. Najgorzej miałam z brzegiem, którego nie potrafiłam ładnie ukryć. Ostatecznie przykleiłam klejem na gorąco zieloną tasiemkę :) Pierwsze poparzone palce od kleju już są :) Zapraszam do obejrzenia Wielkanocnej ozdoby :)



Zasady Wyzwania hafciarskiego #12 są dostępne TUTAJ. Zachęcam każdego do brania udziału w wyzwaniach, a poniżej przedstawiam sponsorów nagród.

Sponsorem nagrody w wyzwaniu jest sklep Needle&Art, gdzie można kupić gotowe zestawy do wyszywania.

Będzie przyznane także wyróżnienie, gdzie nagrodę przygotowała Viola.

5 komentarzy:

  1. Moim zdaniem kolory dobrałaś świetne.Wyszło bardzo ładne jajo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie wyszło, ładnie połączyłaś te zielenie. Zastanawiam się nad problemem sklejanych brzegów, może klej magic by pomógł? W trakcie klejenia robi się przezroczysty i u mnie w wielu pracach sprawdził się. Polecam go wypróbować ;) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie wyszło :) podoba mi się dobór nici, fajnie wydobyły się przebiśniegi :) ja rzadko kleję coś klejem na gorąco, a haftu to chyba jeszcze nigdy. Żeby boki ładnie wyszły to musiałabyś mieć dłuższy materiał i nie przeyklejać tylko zszyć z tyłu, a na to przykleić filc :) Dziekuję za udział w wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń