Obserwatorzy

środa, 15 listopada 2023

Mill Hill "Enchanted Moon"

W tym roku do zabawy halloweenowej na Samplerowni planowałam zrobić zawieszki ze wzorami od The Prairie Schooler. Uległam jednak pokusie wypróbowania wzoru firmy Mill Hill i zakupiłam "Enchanted Moon" (MH18-2121).

Całość paczuszki Mill Hill mieści się w dłoni. Jest tutaj kawałek plastikowej kanwy, mulina, wzór, koraliki oraz zawieszka w kształcie gwiazdki. Ja osobiście nie wykorzystałam plastikowej kanwy dołączonej do zestawu, bo wolałam użyć większego kawałka, aby zrobić otwór na tasiemkę.

 Wzór haftu to jedna kartka papieru, gdzie sam wzór mieści się w rogu kartki i bez problemu można z niego wyszywać. Na reszcie kartki znajduje się legenda wraz z opisem jak przyszywać konkretne koraliki. Mulina dołączona do wzoru niestety nie jest podpisana, ale przy dwóch kolorach to nie problem. Przy większej liczbie kolorów przyda się na pewno wzornik mulin albo własne zapasy, aby oznaczyć muliny (u mnie w rozpisce były podane numery DMC, ale nie mam pewności, czy w każdym zestawie są podane).

Zawieszkę wyszyłam trochę inaczej niż wskazano w legendzie, gdzie podano, że xxx powinnam wyszywać 3 nitkami muliny. Dla mnie 3 nitki to za gęsto i wyszywałam wszystkie krzyżyki 2 nitkami muliny.

 


Koraliki dołączone do zestawu mają dwa rozmiary, większe, należało przyszywać 2 nitkami (półkrzyżykiem), ale ja przyszyłam je 1 nitką. 


Drugi rozmiar koralików (mniejsze) według legendy należało przyszywać dwa razy na krzyż 2 nitkami muliny. Według mnie jest to za grubo i te koraliki przyszywałam także 1 nitką na krzyż.

A tak wygląda wykończona zawieszka:


5 komentarzy:

  1. Bardzo ładna ozdoba. Nigdy nie miałam do czynienia z zestawami Mill Hill ale podoba mi się połączenie haftu z koralikami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super hafcik! Widzialam tez cala serie z dynkami. Sama mam chyba 2-3 zestawy MH, ale jeszcze sie za nie nie zabralam. Mowisz, ze byla dolaczona kanwa plastikowa, to dziwne, bo wydawalo mi sie, ze MH ma tylko papier perforowany, ale moze cos sie ostatnio zmienilo?

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się taki księżyc. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń