Obserwatorzy

wtorek, 28 marca 2023

Choinka 2023 (3) i Zabawa z motywem (3)

Wzór, który prezentuję do dwóch zabaw chodził za mną już kilkanaście miesięcy. Na początku chciałam zrobić kartkę z tym wzorem, ale jest on dość szeroki i miałam wątpliwości, czy będzie się odpowiednio prezentował na kartce. 

W zabawie u Eli kolejnym motywem była litera, ale można było też zrobić napis. Uznałam, że to świetna okazja do stworzenia poduszeczki nie tylko do zabawy u Eli, ale także do Samplerowni na konkurs roczny oraz do Choinki, gdyż zabrakło mi czasu na zrobienie innego wzoru.

Haft powstał bardzo szybko, bo w kilka dni, ale zszycie materiału zajęło mi zdecydowanie zbyt wiele czasu. Poduszeczkę wyszyłam na lnie firmy Biotextil Nevada. Jest to polska firma, a len jest mięciutki - idealny do takich małych ozdób. Jeżeli ktoś preferuje sztywne materiały, to praca z tym lnem może go zniechęcić. Cenowo jest to materiał o połowę tańszy od Newcastle 40 ct. 

Na początek wzięłam na spróbowanie pół metra beżowej Nevady (mi osobiście pasuje), pół metra lnu odzieżowego jasnego Grey (niestety nie nadaje się za bardzo do xxx, gdyż krzyżyki wychodzą prostokątne) i pół metra lnu dekoracyjnego naturalnego surowego (w dotyku jest twardy i szorstki, wygląda na 32 ct, na ten moment jeszcze go nie testowałam).

Do wyszycia użyłam oryginalnej muliny DMC - 1 nitki, gdyż lubię delikatne krzyżyki. Wyszywanie w 2 nitki także dałoby radę na tym materiale, bo dla mnie jest on trochę pośredni między 18 ct, a 20 ct. Dla mnie jest to fajny materiał na poduszeczki lub tego typu ozdoby, gdyż jest dość gęsty, aby ukryć nitki przechodzące pod spodem.


Banery do zabaw:



2 komentarze:

  1. Śliczna, świąteczna poduszeczka!
    Podziwiam za wyszywanie na lnie, u mnie to już nie przechodzi
    bo ślepa jestem jak kret ;)
    Pozdrawiam ciepło.
    K.

    OdpowiedzUsuń