Obserwatorzy

środa, 1 stycznia 2020

Imieniny Miesiąca - styczeń

Z wielką przyjemnością zapisałam się do zabawy "Imieniny Miesiąca", które zorganizowała Hania. Bardzo chcę podszkolić się w robieniu kartek i ta zabawa jest do tego idealna.

Pierwszym tematem jest kartka zimowa.



Od razu zaczęłam się zastanawiać z czym mi się ten temat kojarzy i pierwsze co przyszło mi na myśl to choinka! Zaczęłam szukać odpowiedniego wzoru i znalazłam aż dwa wzory, które bardzo mi się spodobały. Oba wzory okazały się dosyć spore dlatego musiałam dobrze pomyśleć nad materiałem.

Zieloną choinkę wyszyłam na Aidzie 20 ct kratkowanej (tej samej, na której wyszywam Szkołę Gejsz) i przy okazji nauczyłam się spierać z niej kratkę. Przyznam, że troszkę się wystraszyłam, gdy po 3 namaczaniach w gorącej wodzie kratki nie znikały! Na szczęście po 6-8 kąpielach w gorącej wodzie wszystko znikło, ale musiałam namaczać materiał co godzinę. Kanwa jest naklejona na białą kartę i dzięki temu wiem, że żadnych kratek nie widać :) Użyłam także srebrnej nici Kreinik, którą kiedyś kupiłam, ale bałam się użyć. Zdecydowanie lepiej się wyszywa niż nicią metalizowaną, nie rozwarstwia się, ale do kanwy 20 ct była dość gruba i ciężko przechodziła przez materiał.



Drugą kartę wyszyłam na białej Aidzie 18 ct firmy DMC. Do wyszycia użyłam muliny Ariadna oraz satynowej DMC, którą znalazłam przy porządkach w mulinach :) Satynową muliną nie wyszywało się łatwo, strasznie się skręcała i była śliska. Mam też wrażenie, że jest grubsza od bawełnianej DMC.



Oba wzory znalazłam na Pinterest i bardzo mi się spodobały. Bez problemu można znaleźć inne wzory z tej samej serii co zielona choinka. Natomiast wzór na fioletową choinkę był bardzo popularny jako motyw kartek na różnych grupach na Facebooku. Na wspólnych zdjęciach wyglądają tak:

10 komentarzy:

  1. Śliczne choinki:) Szczególnie ta druga:) Szczęśliwego Nowego Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obie piękne i bardzo zimowe :)

    Przypominam tylko, że do zabawy i linkowania wystarczy jedna kartka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne choinki, jeszcze nie haftowałam satynową muliną więc tym bardziej jestem pełna uznania dla Ciebie :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie satynowa mulina jest grubsza od bawełnianej, ale efekt jest wart zachodu

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne te choinki :) Podziwiam za tę satynową mulinę - ja jej nie znoszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne choineczki, nieodłączny element zimy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne karteczki. Zawsze bardzo podobał mi się wzór tej fioletowej choinki, ale jakoś nie mogę się zebrać do tego by go wyhaftować i gdzieś wykorzystać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne, eleganckie i wysmakowane karteczki,
    ogromnie mi się podobają:)
    Życzę powodzenia w zabawie !
    Uściski.
    K.

    OdpowiedzUsuń