Obserwatorzy

poniedziałek, 29 stycznia 2024

1 rok w 12 częściach (1)

W tym roku nie planowałam zapisywać się do wielu zabaw blogowych czy facebookowych, ale oczywiście plan się nie udał. Łącznie w 2024 roku będę brała udział w 6 zabawach, a jedną z nich jest zabawa organizowana przez Butterfly Cross Stitch

"1 rok w 12 częściach" to zabawa, w której przez 12 miesięcy wyszywamy wzór, który składa się z 12 elementów lub 12 wzorów stanowiących jedną serię. Przed samym startem zabawy byłam pewna, że będę wyszywać wzory od Lizzie Kate, które są i proste i kolorowe. Ucieszyłam się, że te same wzory będzie wyszywać Kasia i będzie można porównać różne wersje kolorystyczne. Postanowiłam jednak poszukać pomysłu na wykończenie tych prac i zamiast pomysłów na wykańczanie znalazłam inne cudne wzory. 

Wzory, które najbardziej mi się spodobały były popularne w 2016 roku, gdy ich autorka zorganizowała SAL - Joyful World. Wzory są darmowe i do każdego wzoru dostępne są napisy w kilku wersjach językowych. Jest to super rozwiązanie, bo jednak wzorów z polskimi nazwami miesięcy jest tak mało, że podczas szukania żadnego nie znalazłam.

Pierwszy miesiąc - styczeń - zaczęłam wyszywać na początku miesiąca, jak tylko skompletowałam muliny zgodne z rozpiską. Zaczęłam wyszywać ramkę, zabrałam się za pierwsze kwiatki i uznałam, że jednak zaproponowane odcienie zielonego są zbyt delikatne. Kilka dni przyglądałam się wyszytym xxx w kolorze zielonym i ostatecznie musiałam je wypruć i wyszyć na nowo.

Haft powstaje na materiale Nevada od Biotextil, który cały czas jest dla mnie numerem jeden do wszelkich poduszeczek czy zawieszek. Krzyżyki wyszywam 1 nitką muliny DMC lub Ariadny, bo wzór jest tak prosty, że bez problemu można samodzielnie dobierać kolory.




6 komentarzy:

  1. 6 zabaw - woow podziwiam, jesteś super zdyscyplinowaną osobą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wyhaftowany ten kalendarz 🙂 i wszystkie miesiące po polsku 🙂 Jest cudny i w pełni popieram Twój wybór 🙂 Podziwiam za udział w 6 zabawach... mnie wystarczą dwie 🙂 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny hafcik. :)
    Z kolorami często tak bywa, że po wyszyciu wydaje się zbyt blady i warto wówczas poprawić - czasami też mi się to zdarza.
    Jak można łączyć zabawy to bawienie się w kilku nie jest uciążliwe, ale gdyby do każdej wykonywać osobną pracę, to już gorzej.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam i ilość zabaw i chęć prowadzenia zabawy 👍a także ten "kosmiczny" materiał 🤭 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Super jest ta seria. Pięknie na tej kanwie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń