Obserwatorzy

sobota, 20 stycznia 2024

Zawieszka Mikołaj i Renifer Quaker

 Kilka dni już minęło od zakończenia zabawy na Samplerowni, a ja jeszcze nie pokazywałam prac, które wykonałam do konkursu. Do konkursu można było zgłosić 2 prace i o ile pierwszą pracę zrobiłam w okolicach świąt, to drugą zszywałam w ostatnim dniu konkursu.

Pierwsza wykonana praca to zawieszka według wzoru The Prairie Schooler. Kolory dobierałam sama, bo robiłam na bardziej brzoskwiniowym materiale niż zaproponowany i kolory mulin mi nie pasowały do całości. Haft powstał w 3 dni na własnoręcznie farbowanej Aidzie 16 ct, a wykończony został w czerwony filc. Wypełnienie to watolina - kupiłam na próbę i wiem już, że muszę używać do wykańczania większej liczby warstw, bo do zawieszki użyłam 2 warstwy i zawieszka jest według mnie zbyt miękka.

Druga praca to poduszeczka Renifer Quaker wykonana na Newcastle 40 ct w kolorze ciemnozielonym (ręcznie farbowanym). Jest to druga poduszeczka z serii zwierząt z motywem quaker, którą wykonałam i na pewno nie ostatnia, bo są jeszcze: mysz, nietoperz, kot czy krowa. Do wykończenia poduszeczki użyłam koronki z Action. 

Obie prace postanowiłam sfotografować razem i przeszło 2 tygodnie czekałam na odpowiednie światło do zdjęć. Przy Mikołaju jest zawieszka z rokiem wyszycia, ale przy reniferze o niej zapomniałam, bo tak się spieszyłam z zszyciem pracy. Myślę, że niedługo poświęcę kilka chwil i do wszystkich wykonanych zawieszek w tym roku doszyję odpowiednią zawieszkę.


3 komentarze: