Obserwatorzy

środa, 18 sierpnia 2021

Master Yoda - początek (2,03%)

Wreszcie po wielu planach i zmianach koncepcji materiału postawiłam pierwsze półkrzyżyki w hafcie Master Yoda od firmy Tilton Crafts. Jest to moje pierwsze zetknięcie z tą firmą, ale widziałam już wyszytą pracę i jestem pełna entuzjazmu.

Początkowo haft miał powstać półkrzyżykiem na materiale Cordova 23 ct w kolorze białym. Z uwagi jednak na dużą ilość czarnego we wzorze zaczęłam mieć wątpliwości, czy biały materiał nie będzie za mocno prześwitywać przez co czerń nie będzie mocna. Długo się zastanawiałam i ostatecznie kupiłam na Ukrainie Stramin Congress 24 ct w kolorze kremowym / beżowym. Mam nadzieję, że gęstszy materiał oraz jego kolor sprawi, że czerń nie będzie miała prześwitów.

W pracy nad haftem będzie mi towarzyszyć BB-8, który przytrzyma mi igłę :)

Trzy dni pracy i już jest 2,03%, czyli postawiłam 2 800 półkrzyżyków :) Teraz czeka mnie ponad 8 000 półkrzyżyków w kolorze czarnym. 

Obecnie na hafcie ciężko zobaczyć pojedyncze krzyżyki, bo końcówek nici nie mocuję w osnowie tkaniny. Na ten moment wybrałam zaczepianie nici w osnowie tkaniny poprzez jedno przeciągnięcie (mam ostrą igłę do robienia dziurki w osnowie), a następnie zaszywam nitkę innymi półkrzyżykami. Jak znajdę lepszy sposób na kończenie nitki na straminie to na pewno wypróbuję.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz