Obserwatorzy

poniedziałek, 3 stycznia 2022

UFOK-owy Rok (12) i podsumowanie

Bardzo dziękuję Kasi za zorganizowanie zabawy polegającej na walce z UFOK'ami. Bez tej zabawy nie zmobilizowałabym się do wyszywania haftów, które od dłuższego czasu leżały w szufladzie. 

W poprzednim roku zaplanowałam, że będę walczyć z 3 haftami. Plan był taki, aby w każdym miesiącu usiąść do każdego haftu chociaż na jeden dzień. Potem chciałam po dwa UFOK'i ruszać w miesiącu, ale szybko przeszłam do ruszania tylko jednego UFOK'a w miesiącu. Pod koniec roku zaczęłam spędzać większość wtorków nad UFOK'ami, dzięki czemu w Pirackim Statku w listopadzie postawiłam ostatni krzyżyk i zabrałam się za kontury, ale ich ilość jest przeogromna i muszę część konturów zostawić na nadchodzący rok. Po drodze przestałam jednak wyszywać Tęczową Różę oraz porzuciłam plan postawienia wszystkich krzyżyków w Kubusiu Puchatku.

 

Piracki Statek 

W grudniu spędziłam nad haftem 7 dni, ale mimo to nie poradziłam sobie nawet z połową konturów. Saga zliczyła zrobione w grudniu kontury i french knoty jako 1 593 krzyżyki, co pokazuje postęp w hafcie na poziomie 86,45% (łącznie kontury stanowią 5 583,5 xxx i 17 french knotów). Skupiłam się na dole haftu, aby najtrudniejszy moment mieć już za sobą (za mały margines na dole pracy, przez co ciężko zakłada się tamborek).

Tak było w poprzednim miesiącu:

A tak prezentuje się obecnie:





 

Podsumowanie UFOK'owego Roku z Krzyżykowym Szaleństwem

Do podsumowania zabawy zrobiłam dla każdego haftu kolaż przedstawiający na jakim etapie zaczynałam haft oraz zdjęcie końcowe z 2021 roku.

 

Kubuś Puchatek

W 2021 roku przybyło 8 147 krzyżyki, co daje 80,65%. W grudniu w ogóle nie usiadłam do haftu. Do końca pozostało 2 200 krzyżyków i trochę konturów. Możliwe, że w tym roku uda mi się skończyć :)


Tęczowa Róża

Ostatnie krzyżyki postawiłam w maju i od tamtej pory nie miałam serca, aby ponownie wrócić do tego haftu. W sumie przybyło 3 685 krzyżyki, co daje 65,03%. Do końca pozostało 12 692 xxx.


Piracki Statek

W 2021 roku postawiłam ostatni krzyżyk w hafcie i pozostały same kontury. Haft kończę na poziomie 86,45%.



Podsumowanie grudnia

W grudniu spędziłam wiele dni nad skończeniem samplera The Fruits of Plenty i udało się skończyć haft w święta. W między czasie zajęłam się konturami w Pirackim Statku oraz wyszyciem haftów do zabaw blogowych - Imieniny Miesiąca / Choinka oraz Pascha. Skończyłam także kontury w Overlook Cafe. Przez walkę z konturami nie postawiłam tyle xxx ile oczekiwałam, ale ostateczny wynik i tak nie jest zły.

 

Plan na grudzień był następujący:

1) Yoda Master (dojść do 8%) - haft nie był ruszany w grudniu.

2) Pascha (wyszyć motyw do zabawy - jajko-królik) - zrealizowane, powstały dwa motywy.

3) Choinka i Imieniny Miesiąca (jeden motyw do dwóch zabaw) - zrealizowane, powstała babeczka z bałwanem oraz śnieżynka na kartkę (nieplanowany haft).

4) Piracki Statek (skończyć) - zrobiłam tylko część konturów.

5) Kubuś Puchatek (postawić 400 xxx) - nie usiadłam do haftu nawet na chwilę.

6) Sampler The Fruits of Plenty (skończyć  - ponad 8 000 xxx) - haft skończony.

7) Overlook Cafe (skończyć) - haft skończony.

8) SoDa "Podróż królików" (postawić 1 000 xxx) - prawie się udało, przybyło 900 xxx.

 

Plan na styczeń

1) Pascha (wyszyć 2 motywy do zabawy - jajko-królik).

2) Choinka (wyszyć 1 motyw do zabawy)

3) Piracki Statek (dojść do 90%).

4) SoDa "Podróż królików" (postawić 10 000 xxx).

5)  The shed his grace (postawić 2 000 xxx).

6) Dark Goddess (postawić 200 xxx).

7) Boho Seaside (postawić 200 xxx).

1 komentarz: