Obserwatorzy

piątek, 18 marca 2022

Sampler "Choinka" (50%)

W lutym zaczęłam jeden z samplerów wybranych do zabawy w Samplerowni (grupa na facebooku), a w marcu zaplanowałam dojść do 50%. Cel udało się osiągnąć już na początku marca. Przez 5 dni (przełom lutego i marca) postawiłam 2 066 xxx, co stanowi 49,59%. 

Ostatnio rozmawiałam z kilkoma hafciarkami, że moja choinka nie do końca wpisuje się w zamysł samplerów, a raczej w haft monochromatyczny. Mimo to w tym roku bierze udział w zabawie, bo wytyczne było dość ogólne i można je było dość luźno potraktować. Dla mnie wzory monochromatyczne jak najbardziej mogą się zaliczać do samplerów, bo mają niewielkie zaszycie i głównie podkreślają fakturę materiału. Za rok jak będą bardziej precyzyjne wytyczne wybiorę jakiś quaker lub primitive.

Mój haft powstaje na Newcastle 40 ct w kolorze naturalnym, xxx wyszywam cieniowanymi nićmi Sulky (numer 4051, Cotton 12). 

Nici SULKY COTTON 12 mają grubość około 1,5 nici DMC, a w motku jest 270 m (SKLEP). Polecam zaopatrzyć się w katalog, który będzie bardzo pomocny przy wybieraniu nici (zwłaszcza cieniowanych, bo ekran komputera przekłamuje kolory). Nici dostępne są także w Polsce, ale w ograniczonym zakresie.





 

1 komentarz: