Obserwatorzy

poniedziałek, 11 marca 2024

Konkurs z kotami na Samplerowni

 Na Samplerowni został ogłoszony kolejny konkurs, tym razem z kotami w roli głównej. Długo szukałam odpowiednich wzorów do zabawy, bo nic mnie nie chwytało za serce. Ostatecznie wybrałam jeden wzór od The Prairie Schooler numer 189 oraz jeden z gazetki Just Cross Stitch z 2013 roku (Backyard Fence on Halloween Night). Oba wzory są w klimacie święta Halloween i oba postanowiłam wykończyć w formie zawieszek.

Kot od The Prairie Schooler powstał na materiale Nevada od Biotextil, ale tym razem użyłam dwóch nici przy kolorze czarnym. Na początku nie byłam pewna, czy wyszywanie 2 nitkami DMC na Nevadzie nie będzie problematyczne, ale okazało się, że krzyżyki układają się równo i nie trzeba igły wciskać na siłę. Pomarańczowe elementy haftu wyszyłam 1 nitką Ariadny, a kontury 1 nitką czarnej DMC.


Kot z gazetki Just Cross Stitch wyszyłam na materiale Belfast 32 ct w kolorze marmurkowym khaki. Natomiast księżyc został wyszyty pomarańczową Ariadną. W planach miałam wyszyć księżyc muliną DMC multicolor, ale po wyszyciu kilku xxx stwierdziłam, że księżyc za mocno zlewa się z tłem.


Obie zawieszki wykończyłam w podobny sposób - hafty umieściłam na tekturce i między haftem a tekturką włożyłam watolinę (grubości 3 cm). Wokół doszyłam tasiemkę "falę", którą przyszywałam do materiału oraz tyłu pracy (z tyłu przykleiłam filc). Tasiemka ma za zadanie schować wszelkie niedociągnięcia, które powstały przy umieszczaniu haftu na tekturce. Kot od The Prairie Schooler ma z tyłu filc w kolorze pomarańczowym i tasiemkę w takim samym kolorze, kot z Just Cross Stitch ma z tyłu żółty filc i czarną tasiemkę. Do obu prac przyszyłam zawieszkę z rokiem, w którym powstała.


5 komentarzy:

  1. Bardzo ładne zawieszki, ten pierwszy kot całkiem jak z "Alicji w krainie czarów".

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne te Twoje koty i fajne zawieszki z nimi powstały. Nadal podziwiam za wyszywanie na lnie zamiast na kanwie. Niestety ja do tak wprawnych hafciarek nie należę. Dla mnie o dziwi najlepsza jest kanwa 14 ct już niestety nie te oczy!!.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń