Obserwatorzy

środa, 20 marca 2024

Pascha 2023-2024 (11)

Dziś przychodzę z ostatnia pracą do zabawy Pascha 2023-2024, bo rok temu Wielkanoc była później i zabawę zaczynaliśmy w maju. Przez te 11 miesięcy powstało łącznie 19 kartek i część z nich już ruszyła w świat. Nie wiem czy będzie kolejna edycja zabawy, bo ostatnie linkowanie prac było w grudniu i od tamtego momentu jest cisza. Osobiście planuję dalej wyszywać kartki na Wielkanoc i rozważam, czy nie zorganizować zabawy tego typu.

Wracając do kartki to od dłuższego czasu chodziły za mną wzorki od Durene Jones, które były w gazetce Cross Stitcher (394). Postanowiłam w końcu je wyszyć na zielonej Aidzie 16 ct zieloną nicią (taką jak w króliki w poprzednim miesiącu). Niestety źle wyliczyłam rozmiar wyszytego haftu na Aidzie 16 ct i gotowy motyw okazał się bardzo duży. Musiałam zmienić bazę do kartki na kwadratową, bo na bazach, na których zwykle pracuję haft by się nie zmieścił. Także wykrojnik musiał być w innym kształcie niż jajko, bo inaczej haft by się nie zmieścił w otworze. W tej kartce zabrakło bazy pod napis, bo żadnej nie mogłam dopasować i uznałam, że sam napis jest wystarczający, bo i tak na tej kartce dużo się dzieje dzięki naklejce z kwiatkiem.

Tutaj kolaż wszystkich 19 prac, które powstały w ramach zabawy. Na tym zdjęciu fajnie widać, że w tym roku eksperymentowałam z kolorami i wzorami na kartki Wielkanocne.



3 komentarze:

  1. Ja se tą zabawę odpuściłam a po wysłaniu kartek moje pudło z kartkami na Wielkanoc obiło się o dno, więc czas najwyższy je uzupełnić. Jakoś słabo widzę wyszywanie wielkanocnych wzorków , choć kilka mam wyszytych i czekają na oprawę. Może wycinanie jajek wykrojnikiem to doskonały pomysł. Fajnie by było gdyby Choinka i Wielkanoc był u jednej osoby. Rozważ zorganizowanie zabawy !!!
    Trzymam kciuki powodzenia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładne karteczki powstały. Wielkanoc to dla mnie trudny temat w hafcie, bo nie znajduję ładnych wzorków o tematyce religijnej , które chciałabym wyszyć z tej okazji :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki zabawie powstała świetna kolekcja kartek.

    OdpowiedzUsuń