Obserwatorzy

piątek, 10 listopada 2023

Zawieszka Halloween

Ledwo skończyłam pokazywać rzeczy zrobione z okazji Dnia Kawy na Samplerowni, a już przybiegam aby pochwalić się zawieszką zrobioną na kolejną zabawę - Halloween. Ponieważ Ola już na początku roku zapowiedziała jakie będą zabawy w tym roku to miałam sporo czasu aby przygotować się do zabawy na Halloween. W okolicach wakacji przejrzałam wzory od The Prairie Schooler i przygotowałam sobie kilka niewielkich wzorów w formacie xsd. Miałam także pofarbowaną przez siebie Aidę 16 ct, która nie pasowała mi do wzorów świątecznych, ale do halloweenowych jest idealna.

Wybrałam wzór sowy na gałęzi, która ma pomarańczowe oczy i szpony. Niestety materiał po farbowaniu się mocno zbiegł i pomarańczowe krzyżyki musiałam upychać pomiędzy już wyszytymi czarnymi. Plusem jest to, że przy czarnej mulinie nie ma absolutnie żadnych prześwitów.

Wykończenie pracy jest inne niż rok temu. W ubiegłym roku wykańczałam hafty halloweenowe w formie zawieszek na tekturze, z pomarańczową taśmą z pomponikami wokół. W tym roku znalazłam ciekawy sposób na wykończenie haftu w filc i postanowiłam sprawdzić jaki będzie efekt.

Na początek wycięłam wykrojnikiem dwa kawałki filcu, w tym w jednym wycięłam otwór na haft. Użyłam wykrojników z zaokrąglonymi rogami i musiałam użyć największego wykrojnika i średniego. Na pewno będę musiała dokupić kolejne wykrojniki, bo odrobinkę większy haft by już się nie zmieścił. Haft przyszyłam kontrastującą nicią do filcu z okienkiem, a do pełnego kawałka filcu przyszyłam tasiemkę.

Następnie oba kawałki filcu zszyłam ściegiem dzierganym (także kontrastującą nicią) i włożyłam wypełnienie.

A tak prezentuje się wykończona zawieszka:



5 komentarzy:

  1. Malutki hafcik a pracy co nie miara, efekt super , lubię takie zabawy przy haftach, pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wykonana zawieszka :) bardzo lubię motyw sowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta sowa jest świetna! Bardzo stylowa. Lubię wzornictwo The Prairie Schooler. Mam w dorobku wzorki bożonarodzeniowe w tej stylistyce. Zawieszkę wykonałaś bardzo pomysłowo i perfekcyjnie. Aż mi się zachciało podobnej ;-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobają mi się wzory z The Prairie Schooler. Świetne wykończenie zawieszki.

    OdpowiedzUsuń