Obserwatorzy

poniedziałek, 30 maja 2016

Pierwsza zakładka

Mało ostatnio na blogu pokazywałam krzyżyków, bo przy zakładkach wolałam pokazać efekt końcowy. Tym razem w SAL'u zorganizowanym przez Adriannę tematem przewodnim zostały:


Pomysłów na ornamenty miałam mnóstwo, ale jak tylko zaczęłam szukać wzoru, który stanowiłby bazę dla mojego pomysłu, nic nie wpadło mi w ręce. Przeglądałam chomika i pinterest wzdłuż i wszerz, ale pomysłów jak na lekarstwo. Wreszcie dorwałam się do jakiegoś wzoru zakładek, gdzie od razu była zakładka na ornamenty i z motylkiem. W pierwszej kolejności zabrałam się za zakładkę z ornamentem, gdyż wydała mi się bardziej pracochłonna, mimo że używa się tu tylko dwóch kolorów. Nawet się ucieszyłam, bo do zakładek chcę zużyć mulinę Ariadnę, której już w sumie do niczego nie używam. Oczywiście przeliczyłam się z ilością muliny, którą posiadałam i w efekcie zakładka jest trój kolorowa :) Na zdjęciach tego aż tak bardzo nie widać, ale na żywo od razu rzuca się różnica :)
Wzór z serduszkiem bardzo mi się podobał i dość szybko się wyszywał, gdyż nie trzeba było ciągle zmieniać nitki. Natomiast drugi wzór - z motylkiem, był jeszcze szybszy do wyszycia. We wzorze zalecano używania nici Kreinik oraz różnych mulin do wyszywania konturów, jednakże ja nie bawiłam się w takie drobiazgi i poleciałam wszystko czarną nitką. Teraz wydaje mi się, że za bardzo się rozpędziłam z czarnymi konturami, ale efekt końcowy powinien być zadowalający.

Na razie prezentuję skończoną zakładkę z ornamentami, gdyż motylek jeszcze się obrabia :) Poniżej kilka zdjęć z kolejnych etapów robienia zakładki.

5 komentarzy:

  1. Bardzo ładna zakładka, ta z motylkiem już widać że będzie super:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. motylek mi się bardzo podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba ta serduszkowa :)
    A na motylkową poczekamy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zakładki zrobiłaś :), obie już w galerii SAL-owej:
    http://hafciarkablog.blogspot.com/p/sal-zakadki-galeria.html

    OdpowiedzUsuń