Obserwatorzy

wtorek, 27 czerwca 2023

Owca Quaker

Dwa miesiące temu na Samplerowni ogłoszono ciekawy konkurs, w którym postanowiłam wziąć udział. Tym razem należało wyszyć coś z owcą jako postacią główną lub poboczną. Do konkursu można było zgłosić 3 wykończone prace. W moim przypadku w planach były 2 poduszki i kartka lub 3 poduszki (pomysł na 3 pracę cały czas ewoluował).

Pierwsza praca za którą się zabrałam była pewniakiem - owca quaker, tj. kształt owcy, a jej główna część to motyw quaker. Tutaj najbardziej mi się spodobało, że można dowolnie dobierać kolory i wszystko wyszyć jednym kolorem lub tak jak ja wybrałam - dwoma. 

Przy motywie quaker był prosty wybór co do koloru (DMC 3865). W przypadku reszty haftu miałam dylemat. Z jednej strony chciałam użyć brązowej nici, aby podkreślić, że to owca, ale nie chciałam, aby ta nić była zbyt ciemna. Z drugiej strony owcę wyszywałam na pięknie farbowanym zielonym Newcastle i ciekawym rozwiązaniem mogła się okazać nić w kolorze morskim. Z tydzień przyglądałam się pracy z 3 próbkami kolorów i ostatecznie wybrałam DMC 644, czyli lekko beżowy kolor, który nie przytłacza wyszytego motywu quaker.

Poduszeczkę wykończyłam tylko koronką w kolorze morskim, którą kupiłam w Action. Wyszyty motyw tak bardzo mi się podoba, że nie chciałam aby inne elementy wykończenia odciągały od niego uwagę. Tył pracy do szary materiał z zapasów.


Kilka zdjęć z postępu prac:




1 komentarz:

  1. Bardzo sympatyczna poduszeczka :-) Piękna ozdoba. Taka wielkanocna, choć i na co dzień też jak najbardziej się sprawdzi. Wszystko obmyśliłaś starannie i równie starannie wykonałaś. Perfekcyjnie wyszło!
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń